Wednesday, July 8, 2009

..::HARI YG MENYEDIHKAN::..

Semalam 07.07.2009 tepat jam 3.30ptg abah call
aku dengan suar dia lain macam... padanlah dlm beberapa hari nie
hati aku tak sedap... bercampur baur perasaan aku...
rasa risau, runsing, rindu, rasa kehilangan....
Aku mmg rapat dgn abah...[maklumlah princess dia sowang nie jer]..
bila tak dapatcall abah, aku dah fikir "kenapa yer ta dapat call abah"
"mana abah pergi"... abah tak nak call aku ker?? tulah biasanya benda yg selalu berlegar2 kat pale aku...
Bila dapat call dari abah semalam... aku rasa tak kerupa... ABAH SAKIT NIE
NAAA, DAH 2 HARI ABAH SAKIT PERUT.. SAKIT SKIT NIE ABAH TAK TAHAN..TOLONG
ABAH NAAAA..ABAH NAK BALIK UMAH SEKARANG.....aduihhhh luruh habis jantung aku...
ya allah nie rupanya petunjuk yg kau bagi besar betul rahmatmu ya allah.... tanpa aku sedar air
mate dah berjurai2 tanpa dapat ditahan2 lagi. Mulanya nak marah jugak sbb aku dah larang dia
jangan balik kg, naik motor plak tu dgn mak... tapi tulah mak kalau dia kata naik baik kg, mmg
tak de sapa2lah yg boleh tahan niat dia tu.. walaupun dia tahu kondisi abah tak beberapa
baik...tapi tak perlah nak diungkit pun tak gunakan.... terima jerlah dgn redha..
sekarang... abah emergency... hantar terus ke spital.. keadaaan dia teruk..
Lepas terima call abah... aku terus call adik aku [ijat @ jack] mintak dia balik kg terus
..::aKU keSEjUkkAn::..
di pendekkan cerita... abah ditempatkan di WAD TRAUME DAN KECEMASAN PPUM.... lama gaklah abah duk dalam tu [9jam ++].... lepas x ray, urine test, blood test.... dengan PPUM bz dgn H1N1... aduih ku rasakan lama sangat result ujian nak kuar.... masa nielah system nk down...
keadaan dalam wad/ spital membeku ku rasakan sejuknya...ya allah nyesal plak tak bawak stokin n sweater.... nak tido tak leh..terpaksalah tido2 ayam... mmg tak selesa sgguh...
..::08.07.2009::..
Apa pun perjalanan hari nie, berjalan dengan lancar... doctor dah mengesahkan yg abah terkena batu karang.. walau pun kecik baru 4mm tapi bahana seksanya hanya tuhan yg tahu.. pastu jantung abah plak lemah... kencing manis, darah tinggi yg tak kontrol... membuatkan keadaannya bertambah teruk... tak perlah abah... rehatlah dulu kat spital tu tenangkan hati m fikiran... jangan risaukan keadaan kami diluar nie... semuanya under control
kita tunggu apa citer seterusnya esok yer....

1 comment:

said...

semoga cepat sembuh....